A Barangolás a művészetek világában című könyvsorozat volt az óráim címének ihletadója, de a tematikája már a saját ötletemen alapul.
Kisgyerekkorom óta tanulok iskolai rendszerben művészettörténetet, de voltak korszakok, amik nem annyira kötöttek le, szinte már unalmas volt. Ezért amikor a szakmai gyakorlatomat a Ludwig Múzeumban végeztem, múzeum-és gyerekpedagógián (ahol az volt a feladatunk, hogy a művészetet gyereknyelven tolmácsoljuk a résztvevőknek, ahhoz kapcsolódóan pedig kézműves foglalkozásokat készítettünk elő) alapozta meg a későbbi elképzelésemet, hogy a gyerekeknek játékosan kell felvezetni a művészettörténetet, kiragadva egy szimbólumot, egy alkotást, egy művészt, vagy csak egy színt.
Így az óráimon a művészettörténeti tanulmányaim, a műtárgybecsüsi képzésem, az idegenvezetői szakmai tapasztalatom ötvöződik egyes témákhoz kapcsolódóan.
A PIROS témájú órámon, kikerestem minden olyan alkotást, amiben a piros szín dominál, vagy amiből én magam a pirosra asszociálok. Például Carl Orff Carmina Burana-jara Salvador Dalí bútorain át Toulouse-Lautrec plakátjait nézzük meg, de elmondom azt is, hogy mit jelent, jelképez egyes alkotások esetén a piros szín (pl. Rogier van der Weyden Angyali üdvözlet című festményén a piros ágy). A kézműves foglalkozáson pedig különböző eszközökből (ceruza, zsírkréta, pasztell, olaj-és vízfesték) csak a piros szín használatával kell valami maradandót alkotni (ez most a Valentin-naphoz esett közel, így egy verses füzetke lett).
Így nem csak egy korszakról, stílusról lesz fogalmuk, hanem egy átfogóbb képet kapnak az egész művészetről, jobban tudnak asszociálni, a fantáziájuk hamarabb szárnyra kap, önállóbbak, jobb probléma megoldó képeséggel rendelkeznek és jóval kreatívabbak, mint akikre rá van erőltetve a művészeti oktatás, szigorúan az őskortól haladva... .
Az órák két részből állnak, kb. 30-40 perces elméletet -ahol bemutatom a műalkotásokat, esetleg videókat a témához kapcsolódva- minden esetben egy kézműves foglalkozás kísér az óra végéig, ahol az elméleti rész jobb elsajátítása érdekében egy kézzel fogható tárgyat, képet kell készíteniük. Esetenként beiktatok egy játékot is, művészettörténeti memóriát (a vetített képekből), vagy kártyákon szimbólumokat mutatok, vagy a műtárgyaknál egy terítő alá rejtek tárgyakat, amit tapintás alapján fel kell ismerni.
A héten a Barangolás a szecesszió világában lesz porondon, ahol építészet, bútor-és lakásdekorációk, ékszerek-és ruhák és képzőművészeti alkotásokon keresztül mutatom be a növényi ornamentika jellegzetességeit, de bemutatásra kerülnek az előzmények is, pl. Hokuszai japán fametsző munkái, a kelta zománcozott ékszerek, a viking fémművesség. A hétvégén pedig Anyák napja lesz, így ehhez kapcsolódóan szecessziós ékszert kell tervezniük a gyerekeknek, majd fehér agyagból, préselt virágokból megvalósítani azt.